Training op locatie / incompany

Wil je met je team aan de slag met de groeimindset?
Wil je de groeimindset een fundament laten worden van je organisatie?
Wil je je medewerkers handvatten geven om te groeien, zowel professioneel als persoonlijk?

Vraag dan nu een workshop, lezing of training aan bij ons!

Van keynote tot mindsettraject

Wij geven met grote regelmaat trainingen door het hele land, zowel in Nederland als in België; van boeiende keynote tot aan een compleet mindsettraject. En alles daar tussenin. Voor leerkrachten en docenten, maar ook voor ouders, (jeugd)zorgmedewerkers, gemeentes of bedrijfsleven. Hierin hebben we inmiddels ruime expertise en ervaring opgebouwd!

Let op!
Op deze pagina een greep uit de trainingen die wij bieden. Mis je iets? Heb je vragen? Of specifieke wensen? Neem gerust contact met ons op door het contactformulier in te vullen.

Alle trainingen kunnen wij ook online verzorgen! We hebben hier inmiddels veel ervaring in opgedaan en geven dynamische en interactieve online trainingen.

Aan de slag met mindset

Basis:

Onze trainers staan voor inspirerende, interactieve en heldere keynotes op jouw congres of event! De inhoud wordt geheel in overleg afgestemd op de doelgroep.

Investering: afhankelijk van duur en groepsgrootte. Vraag offerte aan via ons contactformulier

Tijdens deze lezing of workshop maken de deelnemers kennis met de mindsettheorie van Carol Dweck. We laten het verschil zien tussen de vaste mindset en de groeimindset en maken inzichtelijk welke effecten deze manieren van denken hebben op hoe je als volwassene of kind in het leven staat. Ook krijgen de deelnemers een aantal concrete tips voor het (helpen) ontwikkelen van een groeimindset.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Tijdens deze lezing maken de deelnemers uitvoerig kennis met de mindsettheorie van Carol Dweck. We verklaren waarom sommige kinderen of volwassenen genieten van uitdagingen, hard werken voor hun doelen en zich niet uit het veld laten slaan door tegenslagen, terwijl anderen het liefst alleen gemakkelijke opdrachten doen en zich dom voelen wanneer ze hard moeten werken om iets onder de knie te krijgen. De deelnemers leren hoe ze een positieve mindset bij kinderen (en zichzelf!) kunnen stimuleren en bekrachtigen.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Deze training kan zowel live als online gegeven worden.

Tijdens deze training maken de deelnemers uitvoerig kennis met de de bruikbare tool De Leerkuil. De deelnemers leren de stappen van de Leerkuil herkennen en hun eigen leerervaring hier in te plaatsen. Ze krijgen achtergrondinformatie over het doel van de Leerkuil zodat ze begrijpen waarom deze tool handig is om te gebruiken tijdens het leerproces. Ook leren de deelnemers hoe ze de Leerkuil kunnen inzetten in hun dagelijkse praktijk. Daarbij wordt er nadrukkelijk aandacht besteed aan het gebruik van effectieve strategieën tijdens het leerproces in de Leerkuil. Middels een aantal werkvormen gaan de deelnemers heel praktisch hiermee aan de slag.

Duur: 2 uur (1,5 uur is ook mogelijk)

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht

Tijdens deze training maken de deelnemers uitvoerig kennis met de mindsettheorie van Carol Dweck. We verklaren waarom sommige kinderen of volwassenen genieten van uitdagingen, hard werken voor hun doelen en zich niet uit het veld laten slaan door tegenslagen, terwijl anderen het liefst alleen gemakkelijke opdrachten doen en zich dom voelen wanneer ze hard moeten werken om iets onder de knie te krijgen. De deelnemers leren hoe ze een positieve mindset bij kinderen (en zichzelf!) kunnen stimuleren en bekrachtigen en maken daarnaast de koppeling met hun eigen werksituatie. Ook krijgen de deelnemers oefeningen en handvatten mee om een start te maken met de groeimindset in hun praktijk.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Tijdens deze dag maken de deelnemers zeer uitvoerig kennis met de mindsettheorie van Carol Dweck. We verklaren waarom sommige kinderen of volwassenen genieten van uitdagingen, hard werken voor hun doelen en zich niet uit het veld laten slaan door tegenslagen, terwijl anderen het liefst alleen gemakkelijke opdrachten doen en zich dom voelen wanneer ze hard moeten werken om iets onder de knie te krijgen. De deelnemers leren hoe ze een positieve mindset bij kinderen (en zichzelf!) kunnen stimuleren en bekrachtigen en maken daarnaast de koppeling met hun eigen werksituatie. Door middel van diverse opdrachten en oefeningen worden de deelnemers uitgedaagd om vanuit de mindsetgedachte kritisch te kijken naar hun werkwijzen en gewoonten.
In overleg worden er aansluitend enkele mindsetthema’s verder uitgediept op deze dag, hierbij willen we graag aansluiten bij de beginsituatie en de behoeftes van het team. Denk hierbij aan groeitaal, fouten maken, psychologische veiligheid, etc.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Verdieping:

De groeimindset, de overtuiging dat je overal een klein beetje beter in kunt worden, blijkt een zeer krachtige motivator voor leren. De kracht van positiviteit op je ontwikkeling is enorm groot. De positieve psychologie (dr. M. Seligman) richt zich op de mogelijkheden die er zijn om te ontwikkelen en op ons welzijn. Op deze dag focussen we ons op de basis van deze positieve psychologie.
Daarnaast is deze stroming in de psychologie rijk aan wetenschappelijk onderbouwde interventies om het welzijn en de veerkracht van onszelf, onze leerlingen en cliënten vanuit de kern te versterken.

Tijdens deze verdiepingstraining gebruiken we de invalshoek van de positieve psychologie en een aantal methodes die gericht zijn op:
– wat is er al? (aanwezige talenten)
– waar willen we naartoe?
– wat zorgt voor ons welzijn, gezondheid, prestaties, succes, geluk en gezonde groei?

We doorlopen in de training een aantal bewezen effectieve werkvormen om de groeimindset, veerkracht en grit te stimuleren (dr. A. Duckworth, dr. D. Desteno). Deze werkvormen zijn direct toepasbaar in zowel je privéleven als in je professionele praktijk.

Voor wie:
Voor leraren, coaches, ouders, jeugdwerkers en andere geïnteresseerden in de basis van de positieve psychologie. Uiteraard passen we de training aan, aan de doelgroep en beginsituatie van de deelnemers.

Mogelijkheden:
Deze training kan zowel als dagdeel als hele studiedag geboekt worden.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Inhoud training:

Hij kan het wel, maar hij doet het niet!
Ze is zo ontzettend bang om fouten te maken!

Herkenbaar? Sommige hoogbegaafde en/of getalenteerde kinderen lopen vast op uitdagingen. Hun mindset speelt daarbij een belangrijke rol: hoe denken zij over intelligentie, talenten en hun capaciteiten?
Op deze trainingsdag leer je hoe en waarom de mindsets bij hoogbegaafde kinderen extra aandacht nodig hebben. Je leert aan de hand van enkele modellen welke karakteristieken van hoogbegaafden de vaste mindset versterken. En wat je kunt doen om dit om te buigen naar de groeimindset. Je leert de valkuilen te herkennen bij deze kinderen én er niet in te trappen!

Vervolgens gaan we het thema motivatie verder uitdiepen. We bekijken welke aspecten daarbij horen en hoe die invloed hebben op de motivatie van hoogbegaafden. Aansluitend zullen we ook het thema Groeitaal onder de loep nemen. We bekijken welke feedback bekrachtigend is en welke belemmerend.
Daarnaast krijg je uiteraard praktische handvatten om met de mindsets van deze kinderen aan de slag te gaan.

Voor wie:
Voor leraren, coaches en hulpverleners – voor iedereen die te maken heeft met hoogbegaafde kinderen.

Mogelijkheden:
Deze training kan zowel als dagdeel als hele studiedag geboekt worden.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Op deze trainingsdag gaan we dieper in op het fenomeen ‘fouten maken en falen’.
Vanuit de groeimindset leveren deze je altijd nieuwe inzichten en kennis op, maar hier komt in de praktijk nog heel wat bij kijken. We onderzoeken in deze trainingsdag vanuit wetenschappelijke theorieën een aantal praktische benaderingen van waarderend leren van fouten:

  • Hoe gaan de meest succesvolle mensen, scholen en bedrijven om met falen, en wat kunnen we hiervan leren?
  • Wat gebeurt er met jou en je omgeving als je een fout maakt?
  • Hoe reageren we op een omgeving die perfectionisme nastreeft?
  • Hoe- en waarom – reageert ons brein zo heftig op een fout? En hebben we hier eigenlijk wel invloed op?
  • Hoe kun je je fouten meer gaan waarderen en ze meer gaan behandelen als een noodzakelijk en waardevol onderdeel van je leerproces?
  • Hoe zetten we ons eigen ‘faalverhaal’ in als krachtig middel tegen de blokkerende werking die veel fouten op ons hebben?

Door op deze dag je eigen ‘falen’ actief op te zoeken kun je het geleerde meteen in de praktijk brengen. Een dag vol vernieuwende werkvormen die jou, je leerlingen en je cliënten aanzetten tot groei!

Voor wie:
Voor leraren, jeugdhulpverleners en coaches die bij zichzelf en/of bij anderen een uitdaging zien in het soepeler omgaan met perfectionisme en faalangst. Deze training is heel geschikt voor het versterken van teamband en psychologische veiligheid binnen een team.

Mogelijkheden:
Deze training kan zowel als dagdeel als hele studiedag geboekt worden.

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Teamtraject:

Tijdens deze driedaagse training (dagen verspreid over schooljaar) verkennen we alle relevante aspecten rondom het thema mindset. Door middel van afwisselende en actieve werkvormen worden de deelnemers uitgedaagd om zelf de verdieping te zoeken. Hierbij staan zelfontwikkeling en praktische (onderwijs)toepassingen centraal.

De deelnemers leren hoe ze een positieve mindset bij kinderen (en zichzelf!) kunnen stimuleren en bekrachtigen. Ze beschikken over kennis en vaardigheden die ze direct kunnen toepassen en weten welke materialen en werkvormen ze hierbij kunnen gebruiken. Daarnaast krijgen ze inzicht in hun eigen mindset en de groeimogelijkheden die binnen hun persoonlijke en professionele ontwikkeling van belang zijn.

Daarnaast gaan we actief aan de slag om mindset binnen de school en het team een plek te geven. Hierbij kun je denken aan teamafspraken, een doorgaande lijn, mindset in de teamkamer, mindset en het rapport, etc. Deze thema’s worden in overleg uitgekozen tijdens een uitgebreid intake gesprek. Een vaste tussentijdse evaluatie geeft ook mogelijkheden om het traject tussendoor verder af te stemmen op de behoefte van school.

Belangrijke thema’s die tijdens de module aan bod komen, zijn onder andere

  • (leer)motivatie, verwachtingen en self-efficacy
  • uitdagingen en doelen
  • comfortzone en zelfvertrouwen
  • fouten maken en leren
  • breinplasticiteit
  • doorzettingsvermogen
  • groeitaal en –gedachten
  • psychologische veiligheid

Voor wie:
Voor schoolteams die zich willen ontwikkelen naar een groeischool: een school die de groeimindset ‘ademt’.

Waar en wanneer:
Drie studiedagen (verspreid over een schooljaar), 1x intakegesprek (online), 2x tussentijdse evaluatie (online)

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Tijdens deze driedaagse training (dagen verspreid over nader af te spreken periode) verkennen we alle relevante aspecten rondom het thema mindset. Door middel van afwisselende en actieve werkvormen worden de deelnemers uitgedaagd om zelf de verdieping te zoeken. Hierbij staan zelfontwikkeling en praktische toepassingen voor begeleiding van kinderen (en hun ouders) centraal.

De deelnemers leren hoe ze een positieve mindset bij kinderen (en zichzelf!) kunnen stimuleren en bekrachtigen. Ze beschikken over kennis en vaardigheden die ze direct kunnen toepassen en weten welke materialen en werkvormen ze hierbij kunnen gebruiken. Daarnaast krijgen ze inzicht in hun eigen mindset en de groeimogelijkheden die binnen hun persoonlijke en professionele ontwikkeling van belang zijn.

Daarnaast gaan we actief aan de slag om mindset binnen de begeleiding en het team een plek te geven. Hierbij kun je denken aan teamafspraken, mindset tijdens gesprekken en evaluaties, mindset in de teamkamer, mindset en rapportage, etc. Deze thema’s worden in overleg uitgekozen tijdens een uitgebreid intake gesprek. Een vaste tussentijdse evaluatie geeft ook mogelijkheden om het traject tussendoor verder af te stemmen op de behoefte van de organisatie.

Belangrijke thema’s die tijdens de module aan bod komen, zijn onder andere:

  • (leer)motivatie, verwachtingen en self-efficacy
  • uitdagingen en doelen
  • comfortzone en zelfvertrouwen
  • fouten maken en leren
  • breinplasticiteit
  • doorzettingsvermogen
  • groeitaal en –gedachten
  • psychologische veiligheid

Voor wie:
Voor teams in de jeugdhulpverlening die zich verder willen ontwikkelen naar een organisatie die de groeimindset ‘ademt’.

Waar en wanneer:
Drie studiedagen, verspreid over een bepaalde periode.

Investering:
Drie studiedagen, intakegesprek, tussentijdse evaluatie
€ 3499,- (excl btw en reiskosten).

Voor boekingen of vragen, stuur ons een bericht.

Tarieven:

Wij werken met de volgende tarieven:

  • Per halve dag (1-3 uur training): €800,-
  • Per hele dag (3-6 uur training): € 1600,-
  • Driedaagse trajecten: € 4999,-
  • Advies/consultancy: € 150,- per uur

Alle genoemde tarieven zijn:

  • vrij van btw vanwege onze CRKBO-registratie
  • exclusief reiskosten (€ 0,49 p/km).
  • gebaseerd op een deelnemersaantal tot 25. Bij grotere groepen geldt een toeslag. Stuur ons een bericht via het contactformulier voor een offerte op maat!

Voor al onze trainingen op locatie geldt, tenzij nadrukkelijk anders vermeld:

  • Alle trainingen kunnen ook online aangeboden worden, bijvoorbeeld ivm COVID19 (neem even contact op voor details). Wij geven online trainingen met het programma Zoom.
  • De trainingen zijn standaard op HBO-niveau (in overleg ook op MBO-niveau mogelijk!)
  • Er wordt van de deelnemers dan ook minimaal HBO werk- en denkniveau verwacht
  • Alle prijzen zijn inclusief voorbereiding en werkmaterialen.
  • Op onze trainingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Je leest deze hier.

Zo gaan wij om met de Covid19-situatie:

  • Onze trainingen kunnen op locatie plaatsvinden met in achtneming van de regels die op dat moment door de overheid gesteld worden. De aanvrager van de training zorgt voor een ruimte die aan alle regels voldoet. De trainer zorgt voor werkvormen die passen bij de regels op dat moment.
  • Wanneer een training vanwege COVID19-maatregelen niet live mag plaatsvinden, zal deze in principe online doorgaan. Een halve dag online training vinden wij hierbij het maximum. Mocht je een hele studiedag geboekt hebben, dan zullen we in onderling overleg hier een oplossing voor zoeken (bijv. 2x halve dag online).

Stel je vraag: